تشکیلات پیش آهنگ-اردو

مطالب آموزشی در خصوص پیش آهنگ و اردویی

تشکیلات پیش آهنگ-اردو

مطالب آموزشی در خصوص پیش آهنگ و اردویی

۱۲ مهر ۹۴ ، ۲۳:۱۸

پیش آهنگی در ایران

در سال 1313 ترویج پیش آهنیش آهنگی برای اولین مرتبه در سال 1304 شمسی بوسیله میرزا احمد امین زاده در ایران تأ سیس شد و با کوشش ایشان با وجود مشکلات و موانع فراوان تا حدود سال 1310 فعالیتهای آن ادامه یافت .در حدود سال 1310 ایشانبه غراق مسافرت کردند و پس از آن مدتی سید رضا اخوی سرپرستی پیش آهنگی را عهده دار بودندگی مورد توجه وزارت فرهنگ قرار گرفت که با شالوده نوینی شروع بفعالیت نمود . اولین دورۀ کلاس مربیان پیش آهنگی در خرداد ماه 1314 با شرکت 40 نفر از مربیان تهران و 44 نفر از مربیان شهرستانها بمدت 15 روز تشکیل شد .محل این اردو منظریه بود.در خلال تعطیلات تابستان همان سال مقررات و آیین نامه های لازم برای اجرای پیش آهنگی در رسدها تهیه و تدوین شد و فعالیتهایپیش آهنگی روز بروز در تمام کشور توسعه یافت ولی با پیش آمد وقایع شهریور 1320 این فعالیتها متو قف شد و در طول مدت 11 سال جز در یکی دو سه کوچک فعالیت پیش آهنگی بچشم نمی خورد. 

در سال 1332 دکتر بنایی که تحصیلات عالی خود را در رشته تعلیم و تربیت و روانشناسی و تربیت بدنی در آمریکا بپایان رسانیده بودند مأ مور تجدید تشکیلات پیشآهنگی ایران شد.دکتر بنایی که در دورۀ قبل نیز از مربیان شایسته و علاقمند بودند با ایمان و علاقه قابل تحسینی فعالیتهای پیش آهنگی را آغاز نمودند و در آذر ماه سال ذ1332 با تشکیل اولین کلاس مربیان پیش آهنگی نهضت جدید پیش آهنگی ایران آغاز شد.

در سال 1335 اولین جمبوری ملی پیش آهنگان ایران تشکیل شد. و در سال 1334سازمان ملی پیش اهنگی ایران از طرف دفتر بین المللی پیش آهنگی برسمیت شناخته شد.و هم چنین در سال 1337 دومین جمبوری ملی پیش آهنگان ایران با شرکت بیش از 4000 نفر با حضور کشورهای پاکستان،ترکیه، فراق،اردن،انگلیس،ژاپن، آلمان و امریگاییهای مقیم ایران انجام شد.

در سال 1339 سومین جمبوری ملی پیشاهنگی ایران با شرکت بیش از 10000 نفر از پیش آهنگان ایرانی و خارجی تشکیل شد.و در سال 1339 منظریه از طرف دفتر بین المللی بعنوان یک مرکز بین المللی تربیت مربی و تشکیل کلاسهای وودیجشناخته شد.در همین سال دکتر بنایی بعضویت کمیته 12000 نفی پیش آهنگی جهان انتخاب شد.در سال 1341 انجمن طرفداران پیش آهنگی در ایران تشکیل شد و عده ای از شخصیتهای درجۀ اول مملکت عضویت این انجمن را پذیرفتند.

در سال 1338 تشکیلات پیش آهنگی جوینده و سیار پسران بوجود آمد و در این سال عده ای از پیش آهنگان ایران در جامبوری جهانی فیلیپین شرکت کردند.

در سال 1338 (1959) تعداد 16 نفر از مربیان دختران در ایندا بای هلند شرکت نمودند.ودر سال 1339 اولین دوره هدایت مربیان فرشتگان در ایران تشکیل گردیدو تشکیلات فرشتگان شروع به فعالیت نمود.

در سال 1339 سومین جامبوری ملی پیش آهنگی پسران ایران با شرکت بیش از 10000نفر پیش آهنگ ایرانی و خارجی تشکیل شد.در سال 1341تشکیلات پیش آهنگی جوینده و سیار دختران بوجود آمد.

در سال 1341اولین کنگره شورای عالی پیش آهنگی ایران با شرکت نمایندگان شورا های پیش آهنگی تمام استانها و فرمانداری های کل کشور در منظریه تشکیل شد و همچنین در همین سالب تشکیلات انجمن طرفداران تربیت پیش آهنگی بوجود آمد.

در سال 1342 پیش آ هنگی دختران ایران بعضویت دفتر جهانی دختران پذیرفته شد. و در همین سال 1342 دومین کنگره پیش آهنکی ایران ضمن تشکیل جلسه سالانه شورای عالی پیش آهنگی ایران با شرکت تمام استانداران و مدیران کل آموزش و پرورش استانها و نمایندگان شوراهای پیش آهنگی استانها در تهران تشکیل شدو در همین زمان اولین کنگره مسئولان پیش آهنگی کشور «روءسا و مدیران فنی پسر و دختر مراکز استانها و فرمانداریهای کل » تشکیل شد.

در سال 1342--64نفر از پیش آهنگان ایران در دهمین جامبوری جهانی یونان شرکت کردند.و در همین یال تشکیلات پیش آهنکی دریایی پسران فعالیتهای خود را آغاز کرد.و هم چنین درهمین سال تعدادی از مربیان دختر از جامبوری یونان دیدن نمودند ودر همین سال اداره امورمربیان ایجاد شد و برای اولین بار در سال 1343دومین کنگره مسئولان پیش آهنگی مدیران فنی پسر و دختر و روئسای پیش آهنگی مراکز استانها و فرمانداریهای کل تشکیل شد و پیش آهنگی هوایی نیز فعالیت خود را آغاز کرد . هفته ارزشیابی در کشور در سال 1343پیش آهنگی جویندگان وسیاران بوجود آمد.

در سال 1344 سومین کنگره مسئولان پیش آهنگی در شیراز تشکیل شد.و در همین سال پیش آهنگی ویژه روستایی دختران فعالیت خود را آغاز کردند.در سال 1345 چهارمین کنگره روئسا و مدیران فنی پسر و دختر در مشهد تشکیل شد . تشکیل اجتماع سیاران و جویندگان پسران ایران و خاور میانه در کولکچال نیز در همین سال بود.

در سال 1345 اولین دورۀ سیاری دختران پیش آهنگ در منظریه توسط نماینده دفتر خهانی دختران تشکیل گردید.ودر همین سال نمایندگان پیش آهنگی دختران ایران در دانمارک شرکت کردند.

در سال 1346 اردوی بزرگ ایندابا در کولکچال با شرکت بیش از 2000 نفر مربی تشکیل شد.ساختمان برجی با ارتفاع 27 متر که دارای کتابخانه موزه ،تلسکوب، آونگ فوکو و بنام برج پاسداری پیش آهنگان آغاز شد.و همچنین 10 نفر از دختران سیار ایران در اردوی بین المللی دانمارک شرکت کردند.و یک رسد پیش آهنگی در یازدهمین جامبوری پسرلا ( آیداهو) شرکت کردند.

در سال 1347 تهیه چارت جدید سازمان که بر اساس آن تغییرات اصولی در تشکیلات مرکزی داده شد ودرهمین سال نخستین اجتماع بزرگ پیش آهنگان دختر با شرکت بیش از 6000 نفر و با شرکت نمایندگان 10کشور تشکیل گردید.

در تیر ماه سال 1348 اردوی اهبران خرد سال «فیلیا» و با شرکت پیش از 3500 نفر دختر و پسر تشکیل شد.در همین سال پسش آهنگی دختران ایران در دفتر جهانی بعنوان صاحب رأی شناخته شد.

در سال 1349 سمینار روءسای پیش آهنگی کشور بمنظور تبادل افکار و آشنایی با طرحهای نوین سازمان پیش آهنگی از جمله نظام جدید آموزش پیش آهنگی در خوزستان اجتماع نمودند در همین سال اداره نگارش در پیش اهنگی مرکز بوجود

آمد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۷/۱۲
ج. سعیدی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی