تشکیلات پیش آهنگ-اردو

مطالب آموزشی در خصوص پیش آهنگ و اردویی

تشکیلات پیش آهنگ-اردو

مطالب آموزشی در خصوص پیش آهنگ و اردویی

۰۶ آبان ۹۴ ، ۱۶:۲۸

فریاد های شادی 1

فریادهای  شادی

نشاط و شادی در فعالیتهای گروهی و دسته جمعی اهمیت زیادی دارد،به خصوص اگر در طبیعت و اردوگاه باشد چرا که خواندن سرود و اجرای حرکات شاد و دسته جمعی ،نشاط و شادابی را افزایش داده و همدلی و همبستگی گروهی را بیشتر می کند. انواع فریادهای شادی.......

1-فریادهای اعتقادی و مذهبی

*** کجائید ای شهیدان خدایی.....

کجائید ای شهیدان خدایی                       بلا جویان دشت کربلایی

کجائید ای سبک بالان عاشق                  پرنده تر ز مرغان هوایی

همه رفتند و تنها مانده ام من                  زخیل عاشقان جا مانده ام من

کجایی ای امام و رهبر ما                     کشی دست نوازش بر سر م

بیا مهدی بیا دردم دوا کن                     دل افسرده غم دیده وا کن

گلی گم کرده ام می جویم اورا              به هر گلی می رسم می بویم او را

گل من یک نشانی در بدن داشت           یکی پیراهن کهنه به تن داشت

مرا عشق حسین دیوانه کرده                به گرد شمع خود پروانه کرده

 

***یابن الحسن (2)

من دست خالی آمدم                     دست من و دامان تو

سر تا پا درد و غمم                      دست من و دامان تو

تو هر چه خوبی من بدم                هر جا دری دیدم زدم

آخر به این رو آمدم                     دست من و دامان تو

پای من از ره خسته شد               بال و پرم شکسته شد

درها برویم بسته شد                  دست من و دامان تو

***   یا زهرا

بودی چراغ خانه ام                   یا زهرا (2)

تاریک شده کاشانه ام             یا زهرا (2)

گوید حسین کو مادرم             یا زهرا (2)

ای نوگل پژمردخام                 یا زهرا (2)

سیلی ز دشمن خورده ام         یا زهرا (2)

دل علی شکسته                       یا زهرا (2)

*** علی جان

علی ای مولا، علی ای مولا ، مولا مولا علی جانم (2)

علی ای همای رحمت ، تو چه آیتی خدا را

که به ما سوا فکندی ، همه سایه هما را

دل اگر خدا شناسی ، همه در رخ علی بین

به علی شناختم من ، به خدا قسم خدا را

برو ای گدای مسکین ، در خانه علی زن

که نگین پادشاهی ، دهد از کرم گدا را

به جز از علی که گوید ، به پسرم که قاتل من

چو اسیر توست اکنون ، به اسیر کن مدارا

2- فریادها و سرودهای حماسی ( ملی و مذهبی )

***سرفراز

سرفراز باشی میهن من ---ای فدایت جان و تن من

پر بها تر از هر گمهر---خاک پا تو وطن من

یادگار خون عاشقان بی نشان---تا ابد بود تورا حق نگه دار

ای شمیم دلنواز عشق و معرفتسرزمین پاک ما ای ایران

دوستت دارم-مهد دین من- دوستت دارم بهترین من- دوستت دارم سر زمین من

گر بخواهد دمی دشمنی هلاک تو- گر بخواهد کسی یک وجب ز خاک تو

می شوم تا مرزت روانه خصم دون می رانم ز خانه

با سلاحی از خشم و کینهسینه اس را می گیرم نشانه

سر فراز باشی میهن من ای فدایت جان و تن من

پر بها تر از هر گوهرخاک پاک تو وطن من

ایران-ایرلن- ایران ایران ایران

***مرز پر گهر

ای ایران ای مرز پر گهر---ای خاکت سرچشمه هنر

دور از تو اندیشه بدان---پاینده مانی و جاودان

ای دشمن از تو سنگ خاره ای من آهنمجان من فدای خاک پاک میهنم

مهر تو چون شد پیشه امدور از تو نیست اندیشه ام

در راه تو کی ارزشی دارد این جان ماپاینده باد خاک ایران ما

سنگ کوهت در و گوهر استخاک دشتت بهتر از زر است

مهرت از دل کی برون کنم بر گو بی مهر تو چون کنم

تا گردش جهان و ددور آسمان بپاستنور ایزدی همیشه رهنمای ماست

مهر تو چون شد پیشه امدور از تو نیست اندیشه ام

در راه تو کی ارزشی دارد این جان ماپاینده باد خاک ایران ما

ایران ای خرم بهشت من روشن از تو سرنوشت من

گر آتش بارد به پیکرمجز مهرت بر دل نپرورم

از آب و خاکو مهر تو سرشته شد دلممهرت ار برون رود چخ می شود دلم

مهر تو چون شد پیشه ام دور از تو نیست اندیشه ام

در راه تو کی ارزشی دارد این جان ماپای---ند ه خاک ایران ما

 

3- فریاداردویی و مهارتی

***بابا گل محمد

گفتم نر و نرو بابا گل محمد

گفتم به اردو تو نروباباگل محمد

اردو محل کوششهبابا گل محمد

محل کار و جنبشه بابا گل محمد               آ ی بابا گل محمد وای بابا گل محمد(2)

اردو مکان دوستیهاست بابا گل محمد

اردو محل تفریحاست بابا گل محمد

اردو محل خوبیهاست بابا گا محمد             آی با با گل محمد وای بابا گل محمد(2)

گفتم نرو نرو نرو بابا گل محمد

گفتم به اردو تو نرو بابا گل محمد

این بچه ها ناز نازین بابا گل محمد

همش بفکر بازین-- بابا گل محمد                     آی با با گل محمد وای با با گل محمد

گفتم نرو نرو نرو بابا گل محمد

گفتم به اردو تو نرو بابا گل محمد

اردو رفتی شنا نرو بابا گل محمد

شنا رفتی تو آب نرو با با گل محمد

تو آب رفتی جلو نرو بابا گل محمد

جلو رفتی فرو نرو- بابا گل محمد

فرو رفتی بالا نیا بابا گل محمد                           آی بابا گل محمد وای بابا گل محمد(2)

*** آقای راننده

آقای راننده خسته نباشی                            هی

تو برای ماها مثل داداشی                          هی

آقای راننده سرت سلامت                              هی

با تو  اردوی ما عا لی در آمد                           هی

آقای راننده اخماتو واکن                                هی

ازتو آینه خنده به ما کن                                   هی

آقای راننده خنده را م کن                                 هی

به جای خنده   دنده را رها کن                          هی

آقای راننده خیلی قشنگه                                  هی

اخلاق او عالی در آمده                                         هی

 

***  روزهای اردو

روزهای قشنگه                   روزهای اردو                      آره روزهای اردو

شبهای قشنگه                شبهای اردو                      آره شبهای اردو

بچه ها ،بچه ها                 شاد و شاد باشین همیشه 2

چادرای با صفا همسایه هستند                 آره همسایه هستند

دور تا دورش بچه های با هم نشستند               آره با هم نشستند

بچه ها ، بچه ها                     شاد و شاد باشین همیشه  2

از دلامون دوست داریم مربیان رو                        آره مربیان رو

از اونا یاد می گیریم ،مهر و وفا را                         آره مهر و وفا را

بچه ها بچه ها                            شاد و شاد باشین همیشه  2

همگی پیدا کنیم ،دوستهای تازه                 آره دوستهای تازه

دوست با وفایی که محرم رازه                        آره محرم رازه

بچه ها  بچه ها                                شاد و شاد باشین همیشه  2

*** شمارش معکوس

1000 جور زحمت کشیدم

900 فرسخ دویدم

800پارتی و ضامن تراشیدم

700جفت فش پاره کردم تا رستم را به دامن

600نفر بند کردم و

500رقم حصیر خریدم و در

100کوچه و بازار چرخاندم و

90 دور گردش در کوچه به

80 نفر فروختم

70مرتبه مطالبه کردم و

60دفعه به زبان خوش پولم را خواستم

50روز منتظر شدم و

40 روز مهلت دادم و 30 روز گشتم تا

16 نفر را در

15 منطقه پیدا کردم و با کمک

14شاهد در

13 دادگستری اقامه دعوی نمودم و توانستم

12 تومان به گردن

11 نفر از آنها ثابت کنم و حالا

10 روز است که

9 نفرشان رفته اند که

8 تومان از

7 نفر جمع کنند و بیاورند ولی

6 ساعت پیش

5 نفر از آنها آمده و از قول

4 نفر دیگر می گویند اگر ما را

3 مرتبه بکشید  وهر بار به

2 تکه تقسیم کنید

1 تومان هم از ما وصول نخواهد شد.........

 

***به چپ به چپ......

به چپ به چپ                                                به راست ، راست

از جلو نظام                                                        خبر دار 2

وسط سرم کچل شده                                       می خواهم بگم روم نمی شه

مسئول اردو می خواد                                      روی سرم گل بکاره 2

------------------------------

صبحها که میشه                                              شیپور بر پا می زنند

روابط عمومی ما                                             هی داد و فریاد می زنه

بیدار شم ، بیدار نشم                                      پس حالا من چکار کنم

              قدر تخت خواب خونه رئ حالا من می دونم    2

-------------------------------

حمام ما بهداشتیه                                           از صابون خبر که نمی شه

بشورم ، نشورم                                                   نشورم کثیف من می مانم

                قدر حمام خانه را حالا من می دونم    2

-----------------------------

ماشین اتوبوس ما کند راه می ره                   راننده میگه از این بهتر که نمی شه

سوار شیم ، سوار نشیم                                        با خستگی ما چه کنیم

                قدر فرغون همسایه را ، حالا من می دونیم      2

 

 

-4فریادها و الهام از طبیعت...

***گره، گره ،گره ، گره

رفتم به چینم آلو دستمو گزید زالو                          من که بچیدم آلو پس چرا گزید زالو

                         گره ، گره ، گره ، گره

رفتم یچینم انگور دستمو گزید زنبور                      من که نچیدم انگور پس چرا گزید زنبور

                            گره ، گره ، گره ،گره

رفتم بچینم گلابی دستمو نوک زد مرغابی             من که نچیدم گلابی پس چرا نوک زد مرغابی  

                      گره ، گره ، گره ، گره

رفتم بچینم هندونه دستمو گزید میمونه                    من که نچیدم هندونه پس چرا گزید میمونه

                    گره ، گره ، گره ، گره

*** گل گندم......

گندم گل گندم ،ای خدا ، نونش مال مردم ای خدا

گندمو چی می خوره، گندم مو موش می خوره

موشه و گندم ،گندم گل گندم..........

موشه را چی می خوره ،موشه و گربه  می خوره

گربه و موشه و گندم ، گندم گل گندم ...........

گربه را چی می خوره ،گربه را سگ می خوره

سگه و گربه و موشه و گندم  ،گندم گل گندم........

سگه رو چی می خوره ، سگه را گرگ می خوره

گرگه و سگه و گربه و موشه و گندم ، گندم گل گندم........

گرگه رو چی می خوره ] گرگه رو شیر می خوره

شیره و گرگه و سگه و گربه و موشه و گندم ] گندم گل گندم ........

شیره رو چی می خوره ،شیره رو شمشیر می کشه

شمشیر و شیره و گرگه و سگه و گربه و موشه و گندم ، گندم گل گندم.......

شمشیر روچی می بره ، شمشیر رو آب می بره

آبه و شمشیر و شیره و گرگه و سگه و گربه و موشه و گندم ،گندم گل گندم.......

آبه رو چی می خوره ، آب و گندم می خوره

گندم و آبه و شمشیر و شیر و گرگه و سگه و گربه و موشه و گندم ،گندم گل گندم ........

****معرفی حیوانات

رفتم به صحرا دیدم قورباغه، قور ،قور ، قورباغه              گفتم ای قورباغه ،دماغت  چا قه  2

رفتم به صحرا دیدم مارمولک، مار ،مار،مارمولک              گفتم ای مارمولک ، عیدت مبارک  2

رفتم به صحرا دیدم بزغاله، بز،بز،بزغاله                           گفتم ای بزغاله شیرت چه داغه  2

رفتم به صحرا دیدم کرگدن، کر،کر،کرگدن                        گفتم ای کرگدن ،پوستت چه سفته   2

رفتم به صحرا دیدم زرافه ،ز،ز، زرافه                                   گفتم ای زرافه،  قدت درازه     2

رفتم به صحرا دیدم لاکپشت ،لاک،لاک،لاک پشت         گفتم ای لاک پشت،لاکت چه سخته   2

 

5-فریاد های بین المللی....

*** زومتک

زومتک زومتک، زومتک تک تک ، تک تک تک تک ،آه آه آه

فارسی -1، 2، 3، 4،   2 بار

انگلیسی-وان ، تو ، تری ، فور      2 بار

فرانسه- ان ،دو ،تروا ، تر         2 بار

روسی-اوین ،دوا ، تری ، چتر         2 بار

عربی  -واحد ، ثانی ،ثالث ، رابع         2 بار

ترکی-بیر، ایکی ، اوج ، درد                      2بار

****یومباراتا..

یو مبارا تا تا           یو مبا را تا تا     2

ایتا  ایتا                یو مبا را تا تا       2

***ریپیپ

ریپیپ  ، هورا      2               هورا ، هورا،   هورا

***یو پی یا

یو پی یا یا ، یوپی یا     2            یوپی یا یا یوپی یا یا یوپی یا یا یوپی یوپی یا

***مبو ها

مبوها  یه یه یه مبوها یه یه یهمبوها یو یو یو یه یه یو

-6فریادهای ورزشی..

 

***دویدم ،دویدم                                            شکارچی با اسبی سوار

بازم می دویدم                                               در دست او تیر و کمان

ازجوی آب پریدم                                            گرفت از آن پرنده جان

به جنگلی رسیدم                                             خم شدم و خم شدم و گرفتم

دیدم که خیلی خسته ام                                       بالای درخت گذاشتم

رو این دستم خوابیدم                                         رو اون درخت گذاشتم

رو اون دستم خوابیدم                                         رو این درخت گذاشتم

رو هر دست خوابیدم                                         پروانه ای را دیدم

با قطره ای باران                                              که دور من می چرخید

با دانه های تگرگ                                             به دنبالش دویدم

باصدای رعد و برق                                           دوید و دویدم

از خواب خوش پریدم                                         به خانه ای رسیدم

با دوربین خود دویدم                                          دویدم که خیلی خسته ای

پرنده ای پر می زد                                            نشستم و نشستم و نشستم

به هر کجا سر می زد                                         به این طرف جنگلی

                            به آن طرف جنگلی

***من و کوه

من در کمر کش کوه               خوشحال می دویدم

نا گاه از دل کوه                    صدای پا شنیدم

وقتی ه ایستادم                       دیگر صدا نیامد

همراه ناله باد                        صدای پا نیامد

وقتی که میدویدم                    بر سنگهای انبوه

صدایای خود را                     من می شنیدم از کوه

مثل صدا و کوه است               اعمال ما و دنیا

آید به سوی ما باز              هر کار زشت و زیبا

 

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                  

   

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۸/۰۶
ج. سعیدی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی