تشکیلات پیش آهنگ-اردو

مطالب آموزشی در خصوص پیش آهنگ و اردویی

تشکیلات پیش آهنگ-اردو

مطالب آموزشی در خصوص پیش آهنگ و اردویی

***هنر پذیرایی از مهمان....

شخصیت از خور احترام برای شما موقعی بدست می آید که در دیدار با دوستان به نکات زیر توجه کنید........

.. مناسبترن موقع برای دیدار دوستان عصر ها ست ، هیچ وقت صبحها و در ساعات صرف غذا و شبها دیر وقت به ملاقات کسی نروید مگر در ملاقتهای اداری و ضروری و برای دیدار اشخاص عالی رتبه هم در هر ساعتی که باشد باید قبلاً وقت بگیرید.

..در روز های عید و یا جشن تولد و از این قبیل یکدسته گل و یا یک هدیه کوچک ارزش شما را دو چندان می کند.

هنگامیکه به منزل کسی می روید قبل از ورود به سالن پذیرایی طوری عمل کنید که ورود شما را صاحب خانه اطلاع پیدا کند.

...همیشه از وارد شدن با گل به سالن پذیرایی خوداری کنید و آنرا دم در به هر کسی گه دیدار کردیدبسپارید ، اگر صاحب خانه خود در را روی شما باز کرد بعد از سلام واحوالپرسی دسته گل و یا هدیه خود را به او بدهید و شخصاً کت خورا بیرون آورده و به جالباسی آویزان کنید.

...اگر هنگام ورود شما به اطاق پذیرایی کسان دیگری در آنجا بودند شما اول با صاحبخانه سلام و احوالپرسی کنید و آنگاه صبر کنید تا آنها شما را به خضار معرفی کنند بجز در مهمانیهای خانوادگی در سایر موارد از همراه آوردن فرزند خویش خوداری کنید.

...در مهمانیها هیچ وقت هنگام صحبت کردن به ساعت خود نگاه نکنید بلکه با توجه به علت ملاقات زمانی را که لازم است در آنجا بسر ببرید در نظر داشته باشید.

...هنگام خدا حافظی اگر عده ای در سالن نشسته اند لازم نیست با یکایک آنها خداحافظی کنید کافیست که از جای خود بر خیزید و بطرف میزبان بروید و با او خداحافظی کنید.و در همانجا با جمع مهمان خداحافظی کنید.

...هیچ وقت هنگام خروج از منزل کسی که بدیدنش رفته اید در در خروجی را خودتان باز کگنید صبرکنید تا صاحب خانه این کار را انجام دهد. در را رو از گرفتن وقت میزبان خوداری کنید.

...هر چند پذیرایی های امروز رو به سادگی می رود ولی دلیل آن نمی شود که در این باره نکاتی مورد توجه قرار نگیرد زیرا پذیرایی ازمهمان یک هنر است که میزبان باید مانند بازیگر یم نمایش نقش خود را به خوبی ایفا کند . ادب و احترام به مهمان پیچ گاه مطلب بی فایده ای نیست هر چند که در باره نزدیکترین کسان باشد  .درهر حال برای پذیرایی باید آمادگی قبلی داشت تا بتوان بیشتر وقت و هم خود را صرف دیدار و گفتگو کرد.کوتاهی و بی اعتنایی در پذیرایی به هیچ وجه قابل بخشش نیست .

اگر خدمتکار دارید به او آموزش دهید که مهمانها را بیرون از خانه در انتظار نگذارد همینکه آنها را دید به داخل خانه راهنمایی کند  و شما را از وردو آنان آگاه سازد.

اگر مهمان شما یک زن و شوهر هستند شما و همسرتان باید آنها را تا دم در همراهی منید در این صورت از سایر مهمانان بخاطر غیبت کوتاه خود معذرت بخواهید .

همیشه با لباس مرتب و قیافه بشاش و خندان از مهمانان خود پذیرایی کنید .هنگام ورود میهمانان به خانه شما رادیو ئ تلویزیون را خاموش کنیداینکار ورود را دل پذیر جلوه می دهد،

                        هدیه دادن یک هنر است

هدیه دادن یک عمل تازه نیست در قرون گذشته هم مردم به مناسبتهای گوناگون به هم هدیه می دادند شاید در قرن بیستم هدیه دادن به صورت یک هنر ظریف و پر اهمیت در آمده است اما احسا سات هدیه دهنده و هدیه گیرنده همیشه در همه حال کم و بیش یکسان بوده است.هدیه نموداریست از محبت و احساس شما ، هم چنین ذوق و سلیقه و شخصیت شما ، هدیه دادن هنری است که خود از سه هزار هنر دیگر تشکیل گردیده است.

---هنر انتخاب کرده

---هنر بسته بندی

---هنر تقدیم کردن

 

***هنر انتخاب کرده:::باید در این مورد سن و شخصیت و سلیقه و نحوه زندگی گیرنده را در نظر گرفت....

***هنر بسته بندی::::ظاهر و بسته بندی هدیه اولین اثر را در ذهن دریافت کننده باقی می گذارد....

***هنر تقدیم کرده:::هدیه را باید زمانی که شخص انتظار دریافت آنرا ندارد به او تقدیم کرد ،همراه هدیه حتماً باید یک نامه یا کارت کوچک باشد و چند جمله ساده محبت آمیز روی آن نوشته شود..

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۹/۲۸
ج. سعیدی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی