اداره کردن یک مجله دانش آموزی
اداره کردن یک مجله دانش آموزی بعنوان یک حرفه کوچک
این مقاله بر اساس تجربه های دانش آموزان در مدرسه کوچک انگلیسی می باشد و وضعیت تأسیس و طریقه اداره مجله دانش آموزی بعنوان یک حرفه کوچک این تفکر برای دانش آموزان با طیف بسیاری در موقعیت های مختلف می باشد . در انگلستان – در کشورشان ، در دوره های کوتاه مدت و بلند مدت ، بچه ها یا بزرگسالان قسمت اول برای اداره مجله منطقی می باشد . قسمت دوم برای اداره این مجله بعنوان یک حرفه منطقی می رسد . قسمت سوم توضیح می دهد که چطور آنرا انجام داد .
چرا مجله دانش آموزی براه بیاندازیم
از جهات مختلف یک مجله دانش آموزی یک پروژه مطلوب برای فراگیری زبان می باشد . چونکه فضاهای انتخابی زیادی در خصوص محتوا وجود دارد . بهمین منظور اهداف مشخصی وجود دارد . دانش آموزان روی علاقه های فردی مانند ورزش ، کامپیوتر ، محیط ، موزیک و غیره با بهره وری های انگیزشی واضح – در حالی که در همان موقع کار در یک ساختار مشخص با یک هدف مشترک . چهار مهارت خواندن – نوشتن – گوش کردن – صحبت کردن بطو طبیعی با هم کامل می شوند . برای مثال بمنظور تشکیل مقاله ای در مورد موسیقی یک دانش آموز باید
a ) مقالاتی در مورد مجله موسیقی برای گرفتن ایده بخوانید ( بخش خواندن )
b ) به آوازها گوش دهید و شعرهای غنائی بنویسید ( بخش گوش کردن و نوشتن )
c ) سوالاتی طرح کنید و با دیگر دانش آموزان در مورد سلایق و استعدادهای موسیقی شان مصاحبه کنید ( بخش نوشتن – صحبت کردن – گوش کردن )
d ) یافته ها را برای مجله مطرح کنید و نتایج را بعنوان جدول نمایش دهید در کل بافت مدرسه ، یک مجله در تهیه تمرکزی برای کار نوشتاری مفید می باشد . به دانش آموزان می دانند که یک قطعه خوب ویژه شاید برای مجله خوب باشد . این پتانسیل برای ارتباط با شنونده های واقعی باعث انگیزه می کند و توجه به سبک و دقت را تشویق می کند .
دانش آموزان فرصتی دارند تا انواع زیادی از متن را تمرین و کار کنید : مقالات – مرورها – نامه ها – جدولها – کارتونها – عکسها و جعبه ها یا فرض ها و تصمیم ها درباره تهیه یک مجله برای بحث و مذاکره سرانام در اشتراک با همه کار پروژه ، همکاری و هماهنگی فراگیند . بعنوان دانش آموزان تلاش به نقش های مختلف می کنند تشویق می شوند و یاد می گیرند تا با همکارانشان سازش خوبی پیدا کنند خلاصه اینکه ، یک هدف مجله دانش آموزی : تهیه تمرین مهارتهای تکمیلی : برای مثال دانش آموزهنرمند دانش آموزی که قبلاً فقط مثالها و تصاویری را انجام می دادند ، می توانستند به بازار آورده شوند نه فقط برای بوجود آوردن پوسترها برای تبلیغات انجام تحقیق و فهمیدن اینکه چه نوع مجله بیشتر فروش می رود با چه قیمتی مجله امید دارد تا به دانش آموزان بینش واقعی با شور و اشتیاق و مشکلات اداره آن مجله ما سعی نمی کنیم « سرمایه های کوچک » بوجود بیاوریم ، اگر چه آن پروژه به دانش آموزان اطلاعات علمی تجاری و روندهای آن را معرفی کنند ، هدف اصلی این بود مثل یک وسیله ای برای پیشرفتهای آموزش مثبت عمل کند .
خلاصه : اداره مجله دانش آموزی بعنوان یک حرفه
مهارتها و تجربه را گسترش می دهد
ساختاری را بوجود می آورد
واقعی تر می سازد
کیفیت را تشویق می کند
کارهای کم ارزش و پوچ را از بین می برد
فعالیت های هم عرض تحصیلی را تشویق می کند .
بخش 3 : نظریه در عمل
میزان زمان برای تشکیل مجله بستگی به شما و کلاستان دارد . در مدرسه کوچک انگلیسی ما با موفقیت در 5 هفته در 3 هفته و در 2 هفته مجلاتی بوجود آورده ایم . ما بطور مساوی توانستیم یک دوره یا دو دوره روی پروژه صرف کنیم .
سعی کنید وادار کنید دبیران هم عرض دوره تحصیلی درگیر شوند . با کار هنری کنند ریاضیات ، بازرگانی و غیره . بخاطر شفافیت مراحل که بعداً می آیند فرض کنید همه چیز توسط یک معلم انجام می خواهد شد و باید هر چیز که نیاز به انجام و کنترل دارد تهیه گردد .
1- خلاقیتی و مزایائی برای دانش آموزان معرفی کنید
2- سوالات مهم پائین برای برانگیختن آگاهی از آنچه درگیر می شوند .
چه نوع مجله بفروش می رسد بر قیمت آن چقدر ؟ از کجا هزینه اول تأمین شود ؟ نام مجله را چه می گذارید ؟ قیمت آن چقدر باید باشد ؟ چند صفحه باید داشته باشد ؟ چقدر مردم را راضی به خواندن مطالب می کنیم ؟ چه مواد خام و اولیه نیاز به تولید آن دارید و از کجا آنرا می گیرید ؟ چقدر طول می کشد برای تولید آن با منافع مالی آن چه کار می کند .
هنگامی که آنها به سوالات به بهترین وجه جواب داده اند ، از دانش آموزانتان بخواهید که تحت 3 گروه تقسیم شوند : مالی ، تولیدی و بازاریابی
گروه مالی :
هدفتان باید ارائه بخش مالی از آن تجارت یا حرفه و کارهای مالی باشد . شما باید اصطلاحات مالی را بدانید : سرمایه ، وام – سپرده – حساب – درآمد و هزینه – سود – ضرر – تعادل – ذخیره با گروه تیم تولید برای برآورده هزینه های هر مرحله از تولید را کار کنید …
گروه بازاریابی :
هدفتان کسب یک فهم کلی از مشتری های احتمالی تان و تولید تان را بازاریابی کنید تا اینکه شما کپی های زیادی را تا حد امکان بفروشید . مشتری احتمالی اش کیست ؟ چند مجله خواهد خرید ؟ ملیت و سنین آنها چیست ؟ علاقه های آنها چیست ؟ با چه قیمتی می توانید روزنامه بخرند ؟ زمان و مکان که شما تبلیغ می کنید و روزنامه می فروشید .
تیم تولید :
گروهتان باید مشخص کند که چه مطالبی برای هر قسمت از تولید نیاز می شود . تصمیم بگیرید که چه کارهائی انجام خواهد شد و یک میزان زمان واقعی از تولید را تهیه کنید فهرستی تهیه کنید . چه مطالبی شما نیاز دارید ؟ جزئیات مطالب مورد نیاز برای گروههای مالی تهیه کنید تا اینکه آنها روی هزینه ها کار کنند .
به مراحل لیست تولیدتان برگردید و تاریخ ها و زمانها برای هر مرحله از تولید را پیشنهاد کنید و این را با گروه بازاریابی کنترل کنید و سپس یک طرح تولید برای نمایش در کلاس تولید کنید .
3- این سه گروه از دانش آموزان حالا باید یافته ها را با هم مبادله کنند و سپس تحقیق بازاری انجام دهند .
4- سرمایه عملیاتی را افزایش دهید . دقیقاً چقدر مورد نیاز می شود که قبلاً باید بین گروههای تولید و مالی کار می شده بود . سرمایه عملیاتی می تواند وام از مدرسه : موضوع سهام دانش آموزی ؛ قرعه کشی و …
5- برای عنوان مجله توافق کنید و قوانینی اجرا کنید – گزارش تهیه کنید – گزارش ورزشی – گزارش کارهای جهانی – ستون شایعات – ناراحتی عمه و خاله – تهیه جدول – کارتون – سرگرمی های سردبیر – طراحی های گرافیکی همچنین تصمیم بگیرید چه کسی مدیر سردبیر – مدیر بازار – مدیر مالی – مدیر تولید کنترل کیفی
6- تولید مجله – مرحله پیشنهاد شده برای یک جلسه 90 دقیقه ای : 10 دقیقه شروع جلسه و توافق روی آنچه انجام می گیرد ، 50 دقیقه درباره تولید در پیش رو ، 10 دقیقه حسابهای انجام گرفته و 20 دقیقه درباره بازخوردهایی روی آنچه که دانش آموزان فراگرفته اند .
7- جلسات را ادامه دهید تا پیشرفت کار مشخص شود .
هر مدیر هر قسمت گزارش حیطه کاری خود را ارائه دهد . در مورد هر مسائلی بحث کنید ، کارهای جدید تخصیص دهید . معلم در طول جلسه یادداشتهائی انجام می دهد .
8- تبلیغ کنید و مجلات را بفروشید .
9- توزیع سودها ، اجازه دهید دانش آموزان برای خودشان تصمیم بگیرند که چطور این کار انجام دهند . دانش آموزان در این مدرسه در سال 1995 ابتداً یک جشن کاری برای خودشان برنامه ریزی کردند ، اما سپس تصمیم گرفتند سودهائی بجای خیریه بچه ها در کلمبیا بعد از تماشای ویدو درباره شرایطی که آنها در آن زندگی می کردند بفرستند نتیجه گیری .
اداره مجله دانش آموزی بعنوان یک حرفه هم برای دانش آموزان سود دارد و هم برای سازمان ، در پرسش نامه ها در پایان دوره تابستانشان ، دانش آموزان این مدرسه سوال مشود از انچه آنها بیشتر بهره و لذت می برند از اقامتشان . همراه با اسب سواری ، دریانوردی و کارهای اجرائی و غیره دانش آموزان زیادی کارهایشان روی مجله ذکر کردند ثابت کرد که ما در هدفمان پل زدن فاصله بین تعطیلات و فراگیری موفق بودیم .
درباره مجله نوجوانان
این مجله مجله ماهانه و اهداء جایزه از انجمن ملی برای آموزش نوجوانان ( NAEYC ) می باشد . هر کدام از موضوعها یک هنر تحقیقاتی و علمی بر اساس موضوعهای مورد علاقه ارائه می دهد . این مجله بیش از 100000 عضو خواننده و مشترک که همه بنفع نوجوانان از بدو تولد تا 8 ساله ( بعضی تا دوره ابتدایی دارد ) . آنها شامل معلمین ، مجریان برنامه توسعه مراقبین خانواده بچه ها ، مشاورین اصلی و بدلی ، متخصصین ، مدیران مدارس ابتدائی ، اساتید دانشگاها ، دانشجویان ، سیاست گذاران و دیگران .
مؤلفین مشاوره و نویسندگان روزنامه هنگام بررسی مقالات از معیارهای پائین برای ارزیابی استفاده می کنند :
- دانش فعلی بر اساس آموزش بچه ها
- شامل یافته های تحقیقات اولیه مربوطه ، اگر درست باشد
- سهیم بودن در نمونه های زیاد از تجارب نویسنده
- تهیه کارورزها با استراتژی های عملی
- پیشنهاد راهها برای ورود به خانواده ها
- بحث نقش های فرهنگی – اخلاقی و زبان اگر به محتوا ارتباط داشته باشد .
- مشمولیت بچه ها با طیف از توانائی
- نشان دادن احترام برای ویژه ی های فردی مانند جنسیت ، مذهب و سن
- مقاله موفق درباره یک سوم متن برای استراتژی های عملی برای توصیه های اجرائی
انواع مقالات :
بخاطر اینکه خواننده های این مجله با علاقه ها و پیش زمینه های مختلف دارند و همچنین محتوای مقالات ، طول مطالب ، سبک نوشتار ما بدنبال مقالات ادواری ، نظارت ادبی با یافته ها و سبک شناسی تحقیقاتی جستجو می کنیم . بهترین روش برای فراگیری چه نوع مقالات مناسب می باشد برای این مجله برای خواندن .
ویژگی :
1- مقالات کلی :
این مقالات روی موضوعهای مهم برای جامعه اولیه بچه ها خطاب می کند . در اینجا از مقالات که در این مجله پیدا می شود
- استراتژی تدریس بر اساس تحقیق و نوآوری
- نظریات و تحقیق روی سنین اولیه بچه ها ، همراه با تمرین های توصیه شده .
موضوعهای مؤثر روی نوجوانان را مشخص کنید .
2- دسته بندی مقالات موضوعی
هر موضوعی شامل یک گروه از مقالات شامل جنبه های مختلف یک موضوع می شود . عناوین چندین ماه قبل تصمیم گرفته می شود . اینها نمونه هائی …. هستند .
3- ویژگی های دوره ای و منظم
علاوه بر مقالات کلی و موضوعی ، این مجله شامل چندین ویژگی استاندارد می شود .
- ستون نقطه نظر به نویسندگان اجازه می دهد تا عقاید شان در مورد موضوعهای مخصوص
- معلمین روی مقالات تدریس قطعات کوتاهی هستند که در آن نویسنده ها روی عقاید ، انعکاسات و بینش ها در مورد تدریس و فراگیری در همه گروههای سنی و در جاهای مختلف
- مقالات معضلات خانوادگی کوتاه ، قطعات عملی در مورد استراتژی های مؤ ثر برای ارتباط سازی با خانواده ها برای حمایت توسعه بچه ها و فراگیری .
مطبوعات جوانان
- این واحد یک دفتر خبری غیر انتفاعی جوان می باشد که تکیه بروی توسعه و مهارت هدایت و رهبری می باشد این دفتر در مرکز شهر بنام …………………… می باشد .
- این واحد بعنوان یک دفتر خبری بچه ها در سال 1990 شروع بکار کرد و در نوامبر 1999 ، این واحد یک دفتر مجزا و مستقل شد که نام “ دفتر مطبوعات جوانان ” نامیده شد با ادامه کارهای در “موزه بچه ها ” 2004 ، این دفتر یک موزه ایجاد کرد و یک سازمان مستقل غیر انتفاعی شد .
- این واحید یک سازمانی در رابطه با جوانان که به آنها اجازه می دهد یک صحبتی در همه دنیا از طریق مطبوعات با مهارت ارتباطی بوسیله ایجاد داستانها با دورنمای جوانان انجام می گیرد .
- این واحد در مطبوعات یک ستون هفتگی با تیراژ 101/369 هفتگی بنام The indianapolis star تحقیق می شود و گزارش می شود و نوشته می شود با گزارشها 10 تا 13 و ستون سردبیر با شنوندگان در همه سنین می باشد .
- این واحد یک سایت دارد که بحث داستانهای جوانان را بررسی می کند تدریس نظرات مطالب جوانان را شامل می شود : این سایت http ://www. indyst یا http://www. Ypress .org داستانهای هفتگی در سایت star در ارشیو موجود از سال 1999 باقی است .
حیطه کاری
این واحد مجموعاً در مورد کوششها روی داستانهای منطقه ای و محلی تمرکز دارد . اما روی عناوین بین المللی که برای جوانان مهم هستند تحقیق می کنند .
از نظر محلی ، دفتر اخبار روی … گزارش تهیه کرده است .
- بچه هائی که لکنت زبان دارند …
- گرایشهای جوانان کاتولیک نسبت به کشیش
- موفقیت های دختران پیشاهنگ
- بهبودی معتادان
- برندگان پروژه XL
- آزمایش بچه ها در مراقبت از جنگل
- …
دفتر خبری روی موضوعهای جهانی گزارش تهیه کرده است
- تغییر چهره هنگ کنگ
هدف ما :
هدفمان تهیه قدرت و وسیله بیان برای نوجوانان در معرض عموم روی موضوعهای حیاتی که روی آنها تأثیر دارد و در روند احیاء خود باوری و پیشرفت پتانسیل آنها . این واحد سازمانی روی سرگرمی و انحراف بچه ها فعالیت می کند و نوجوانان از سن 8 تا 18 از تمامی زمینه ها و توانائی ها جمع می کند . بیش از 500 نوجوان از 6 شهر انگلستان در پروژه های این واحد سال گذشته شرکت کردند .
این واحد خبری مکانی هست که نوجوانان :
تصمیم گیری و مسئولیت پذیری یاد می گیرند
ملاقات افرادی می روند که دستیابی آنها مشکلات
روی عقاید بزرگسالان تأثیر بگذارد
کشف فرصتهای جدید
چرا کار روزنامه نگاری
- چون معتقدیم از طریق روزنامه نگاری وسیله اعتقادی که توسط آن بچه ها می توانند به پتانسیلشان پی ببرند .
- ارتباطش با این سازمان خبری ارزیابی می کند .
- آن را از هر زاویه نگاه می کند .
- تحقیق پیش زمینه ها را هدایت می کند .
- درکار گروهی درگیر می شود .
- به سوالات جواب می دهد .
- مصاحبه و میزگرد انجام می دهد
- خواندن متن – انتخاب و ترتیب عناصر کلیدی
بعد از چندین توضیح طریقه فرستادن به آدرس ذیل :
این مسابقه 17 مقوله را شامل می شود - نوشته خبری – نوشته سردبیر – نوشته مطالب جالب – نوشته ورزشی – نوشته مروری – نوشته قسمت سئوال مجله – کارتون سردبیری طراحی روزنامه – تبلیغات یک نسخه از کتاب سال – توسعه موضوع کتاب سال – طراحی سرفصل روزنامه – عکس ویژه و خبری – عکس ورزشی و گزارش – نمایش عکس و مسابقه در NHSPA/NSAA پس لطفاً بدقت بخوانید .
مدارس به نام نویسی هر مقوله محدود می شوند . 3 مقوله هر مدرسه در یک موضوع و در یک مقوله شاید 3 دانش آموزش – مختلف داشته باشند ، اما در یک مقوله یک دانش آموز بیش از یک قطعه از کار نمی تواند وارد شود تا جائی که کل مقوله ها در یک رویداد یا واقعه از آن مدرسه از 3 عدد تجاوز نکند . هنگامی شخصی بیشتز از یک نام نویسی در یک مقوله از 17 مقوله کاری کرده باشد داور مسابقه انتخاب می کند . پس یک شخص نمی تواند بیش از یک مقوله بالا مطالبی ارائه دهد . همه مقوله ها با افراد دانش آموز فردی به استثناء مقوله موضوع کتاب سال ، که می تواند کارگروهی نه بیش از 3 نفر باشد . لطفاً هر عضو تیم را در این مقوله مشخط کنید . اگر سئوالاتی درباره هر جنبه از آن مسابقه دارید ، بدون تردید با شماره 2618-571-405 داخلی 134 مدرسه یا Email یا برای ما نام بنویسید .
این فرصتی مهم برای دانش آموزانتان برای گرفتن یک بازخورد برای کارشان قبل از مسابقه استانی NHSPA/NSAA دربهار می باشد . موفق باشید .
مسابقه روزنامه نگاری برای روزنامه دبیرستان Neblaska و دانش آموزان کتاب سال
شرح مسابقه :
- تبلیغات ( روزناه یا کتاب سال ) : ملاک برای قضاوت : کارها – کیفیت – خواسته خواننده – نمایش – تولید دوباره چاپ شده و طراحی . دانش آموز باید یک طرح و کپی بنویسد .
- نوشته قسمت ستون مجله : ملاک برای قضاوت : اساساً باید : خلاقیت خوب خواسته خواننده ، کیفیت نوشته و برای مسابقه قسمت سردبیری را نفرستند ما فقط قسمت ستون روزنامه را بنویسند .
- بخش کارتو سردبیری : ملاک قضاوت : بیان اندیشه سردبیر – پاکیزگی و کیفیت هنری … اگر بخش کارتون نیاز به فهم بهتر موضوع باشد سردبیر با به همراه کند .
- نوشته سردبیر : ملاک برای قضاوت : ساختار – علاقه خواننده – سبک روزنامه نگاری – کیفیت نوشتار و انجام هدف . قسمت ستون روزنامه را به مسابقه نفرستید بلکه قسمت سردبیری را بفرستید . سرفصلهای روزنامه می تواند برای مسابقه منظور شود .
- نوشته شاخص و ویژه : ملاک برای قضاوت : اصلی بودن – نیاز خواننده – علاقه – کیفیت راهنمایی – تأکید یا نگاه خاص – رنگ و کیفیت نوشته . در ضمن شعر یا قسمت ستونهائی در روزنامه در این مسابقه شامل آنها نمی شود . این نمونه ها شامل صفات شخصیتی - داستانهای انسان دوستی – دورنماهای تاریخی – مقالات تحقیقی عمیق – بخاطر داشته باشید که زیادی مقاله ملاک نوشته خوب نمی باشد – سرفصلی می تواند در مسابقه شامل باشند .
نوشته بخش مرور : خلاقیت – توانایی نوشته – آگاهی خوب از مطلب موضوع – کپی می تواند شامل : فیلم ها – کتابها – و یدئوها – کنسرتها – رستورانها – نمایش نامه ها و غیره : سرفصلهای روزنامه ها شامل این مسابقه می شود .
طراحی گرافیکی ( روزنامه یا کتاب سال ) : ملاک برای قضاوت : اصل بودن ، قابل خواندن و ظاهر . تأکید باید روی اینکه آن کار گرافیکی چطور به درست در می آمیزد و محتوی اطلاعاتی را منتقل می کند .
خبر نویسی ( روزنامه ) : ملاک قضاوت : زمان – صحت – تعادل – قضاوت خبری – اهمیت – سبک نوشتاری – کیفیت .
خبر ورزشی و پوشش ویژه ( روزنامه ) : ملاک برای قضاوت : زمان – صحت – تعادل – قضاوت خبری – اهمیت – سبک روزنامه نگاری – کیفیت و اصل بودن – نیاز خواننده – علاقه – کیفیت هدایت – تأکید یا دید ویژه – رنگ و کیفیت نوشته – سرفصلها می تواند شامل این مسابقه شود .
طرح روزنامه : ملاک قضاوت : قوانین طرح خوب – تأثیر گرافیکی – خوانا بودن – پاکیزه گی – هر دانش آموز باید دو طرح مجزا برای یک مقاله ارائه دهد . هر طرح صفحه می تواند در این مسابقه منظور شود یعنی شامل صفحه اول و صفحات درون روزنامه می شوند . فتوکپی یا چک نویس ها را ارائه دهید کپی های چند تائی بعنوان فقط یک واحد تنها مورد قضاوت قرار می گیرد .
درستی و تناسب در قسمت سر فصل روزنامه ، نیاز بیننده ، خلاقیت و واضحگی آن . این کار شامل سرفصل و مقاله بر مبنای این سر فصل نوشته می شود . هر مقوله شامل به سر فصل که توسط یک دانش آموز نوشته می شود .
عکس ویژه و خبری و ( روزنامه و کتاب سال ) : ملاک قضاوت : کیفیت چاپ ، درستی ، ترکیب و فشردگی . کار فقط سه دانش آموز می تواند در این مسابقه منظور شود . عکس ها نیاز به چاپ ندارند هر مقاله دانش آموز شامل 3 چاپ مختلف می باشد و باید در پاکت جداگانه همراه با نام دانش آموز در اول صفحه ارائه شود .
عکس های وقایعه ای و ورزشی : ( روزنامه و کتاب سال ) ملاک قضاوت : کیفیت چاپ – درستی – ترکیب و فشردگی . اثر فقط 3 دانش آموز می تواند در این مسابقه شامل شود . مقاله هر دانش آموز از 3 چاپ مختلف شامل می شود .
تصویر عکس : ( روزنامه و کتاب سال )
این قسمت شامل تصویر عکس شامل یک عکس و عکس ها با گرافیک ها یا متن با آن شاید یک عکس باشد. تصویر عکس نباید منتشر شود . ملاک برای قضاوت . اصل بودن – ترکیب . هی ثبت نامی شامل یک چاپ .
نوشته ویژه کتاب سال : درستی – کیفیت نوشته و نیاز خواننده . شاید یک عکس از صفحات کتاب سال اصلی باشد یعنی چاپ لیزری 75%
توسعه موضوعی کتاب سال ( کتاب سال ) : ملاک قضاوت : خلاقیت – توانایی نوشته – تشکیل آنها – تازه گی راه و روش – دانش آموزان می توانند کپی صفحه اولیه صفح فهرس ارائه دهند ، طرحها و طرح روی جلد ، طراحی صفح پایانی و غیره که برای کتاب سال 2005 و 2006 انجام شد . دانش آموزانی که فارغ التحصیل شده اند و دیگر درس نمی خوانند مقاله های آنها را نفرستند – این موضوع می تواند تلاش گروهی باشد البته بیشتر از 3 نفر نباشند
در پایان یک فرم ثبت نام در مسابقه می باشد که ضمیمه آن می باشد .
برای 12 سال گذشته خانم مک لاین پروژه ای بنام “ ارزش های جامعه ” اداره می کرده است که روی 120 سازمان بر اساس جوانان در 34 شهر بررسی می کرده است او و تیم و گروهش حدود 800 جوان شروع به بررسی کرده اند البته بعد از 60 نفر از آنها این کار انجام شد .
آن تیم از یک دورنمائی شروع کرد که روح توسعه جوان را محدود می کند : با خود بچه ها .
در طول انجام کار که براساس کار وی جامعه در دهه اول 1980 بوده است ، “ من گرفتار مخاطره زمینه های چالش اولیه کودکان هستم ، همه آنها داشتند بخوبی انجام می دادند ، ” خانم گلولین می گوید . “ علی رغم اتفاقات عجیب ، آنها هنوز در مدرسه بودند ، آنها با مواد مخدر سروکار نداشتند و آنها احساسات مثبتی درباره آینده داشتند .”
خانم مک لاگلین می گوید : این بچه ها نمی خواهند به این حالت باشند یعنی “ به ما اجازه دهید نمایش خودمان را نشان دیهم ” و “ مکانهای مختلف جالبی داشته باشیم ” بجای آن ، آنها موقعیت هائی را انتخاب کردند که متضاد مکانهائی در خانه های مشکل دار شان و یا همسایه ها و مکانهای آموزشی و رشد و یا محلهای ایمنی می باشد . او معتقد است که گوئی اینکه آنها ناخودآگاه آنچه آنها نیاز برای بهداشت روانشناسی داشته انتخاب کردند .
یک ویژه گی که بسیاری از برنامه ها سهیم بودند یک تمایلی بود به ارزیابی مرکزی که تمرکز روی دادن بازخورد به بچه ها محیط های مختلف بود .
جوانان دائماً از برنامه بزرگسالالن برای بازخورد روی اجرا نشان می پرسند و بزرگسالان دائماً آنرا بکار می برند.
خانم مک لولین به حضور “ یک تعلیم و تربیت بسته ” مانند تاریخ – زندگی – روش تدریس که در حال حاضر به خارج از موضوع رانده شدند توجه داد . معلمان فقط بچه هائی را نشان نمی دادند که فقط صرف بازی بسکتبال بودند یا در نمایش نامه کار می کردند . بلکه آنها بچه هائی را روی مهارتهای زندگی بعنوان روشهای خوب هدایت می کردند بهره برداری بلند مدت از 60 نمایش های برای جوانان نشان می دهد که این برنامه ها به چه خوبی به آنها خدمت می کند در سن 25 سالگی ، همه بجز 4 گروه در زندگی خوب داشتند انجام می دادند یعنی داشتن شغل خوب و شرکت فعال در جامعه شان داشتند . جوانان روی سنجشهای آکادمی خود گزارش شده بخوبی کار می کردند . 26 درصد که احتمالاً گزارش دادند درجات خوبی نسبت به جوانان امریکائی بطور کل برجسته تر بودند و یا آن افرادی در جلسه دوبار مکرر گزارش دادند بعنوان افراد برجسته شناخته شدند .
خانم لاگلین معتقد است که :
این مطالعه “ اینکه جوانان در مورد هوش سنتی را تکذیب و رد می کند که آنها نمی خواهند بعنوان قسمتی از کل باشند و یا فعالیت های سازمان دهی شده ، بلکه ترجیح می دند چیزی را نمایش دهند یا قسمتی از گروه جنایت کاران باشند ” .
او می گوید این یک نتیجه گیری اشتباه است . آنها می خواند به این نوع سازمانها بپیوندند اما آنها به اندازه کافی نیست .
نیروهای یک مدل :
پیوند اخیر ارزیابی های برنامه توسعه جوانان پیشتهاد می کند شاید خانم مک لاگلین درست بگوید . این تلفیق پیشنهاد می کند که چنین برنامه ای کم یا حداقل بطور ضعیف ارزیابی شده اند و علاوه بر آن آنهائی که با بهترین بازده برای بچه ها می باشند آنهائی هستند که یک چارچوب توسعه جوانان را نسبت به مدل رفتار ریسکی یا بکار می گیرند .
در آن مطالعه ، توسط محقین دانشگاه کلمبیا بنامهای : روت – بروکس – گان – لورنس ماری – پی اچ دی – ویلیام فوستر این گروه روی ویژگیهای 15 برنامه بر پایه جامعه برای ارائه به جوانان بود بررسی را شروع کردند .
6 برنامه از 15 برنامه بر اساس مدل توسعه جوانان پرهیزگار بودند ، 6 برنامه بمنظور کمک به جوانان برای دوری از رفتارهای مشکلاتی بخصوص مانند سوء استفاده های الکلی یا بارداری نوجوانان و 3 برنامه درباره آموزش مهارتهای بخصوص نوجوانان برای پرهیز از رفتارهای ریسک پذیری مانند آموزش – برنامه ریزی برای آینده و فراگیری که چطور بر روی نفوذ دوستان مقاومت کند . محققین دریافتند که نوجوانان درگیر شده در این برنامه از مدل توسعه جوانان استفاده می کردند یعنی شامل ( برادران بزرگ / خواهران بزرگ ) برنامه فرصتهای کوانتوم که می خواستند بازده های مثبت تری در ابعاد وسیع تر قلمرود نسبت به بازده هایی در برنامه ها که تمرکز های مخصوص ارائه دادند داشتند .
روزنامه دانش آموزی “ استار نیوز ”
هم اکنون این روزنامه یک روزنامه مهم رسمی می باشد . روزهای کاری از روز دوشنبه تا چهارشنبه از ساعت 20:2-1:20
پیام از طرف مشارو روزنامه پروفرسانیلز
ضمن خوش آمد به وب سایت ما :
چند سال قبل ، تصمیم گرفتم با دانش آموزان برای تشکیل روزنام دانش آموزی با کیفیت عالی بوجود آورم . جواب از طرف دانش آموزان و مجریان آن عجیب بوده است و توانستیم تعدادی روزنامه های عالی بوجود آوریم ، امسال با یک چالش جدید مواجه هستیم . در بخش سردبیری تغییری انجام گرفت تنظیم که البته کار مشکلی می بود . چون دانش آموزان باید با مسئولیت های جدید خودشان را تنظیم کنند . ما تسهیلات جدید ، دیدگاه جدید داریم ، ما مطمئن هستیم می توانیم برابر یا یکسان کنیم یا پیشی بگیریم و کیفیت کاری که ما در گذشته انجام داده ایم ، طبق معمول ، ما متکی به حمایت مداوم اجرا هستیم که گاه گاهی ثابت کرده است که به دانش آموزان بهترین امکان آموزش را ارائه کرده است .
ارائه این تجربه روزنامه نگاری به دانش آموزان به آنها کمک می کند تا مسئولیت هایی در این خصوص را درک کنند . آنها یاد می گیرند که تحت فشار کارکنند یعنی با مهارت های بدست آمده و یا با فرصت های مغتنم بدست آمده .
این روزنامه خیلی خوب بود اما فکر می کنم که نسبتاً با هیجان انگیزترین بود . مقالات خیلی جالب بود . من از خواندن آن لذت می برم .
من این روزنامه را دوست دارم اما آنچه بیشتر دوست دارم قسمت بررسی و شعر می باشد . من بخش لطیفه را دوست ندارم بخاطر اینکه آنها خسته کننده هستند . لطفاً آن را فقط با یک زبان بنویسید بخاطر اینکه افرادی هستند که غیر از یک زبان با زبان دیگر نمی فهمند .
ما جامعه آموزشی رسمی را به مؤسسه ما دعوت می کنیم و همچنین پروفسورها و والیدن برای شرکت در روزنامه مام دعوت می کنیم .
روزنامه ما از 20 صفحه تا 50 صفحه در طول چند سال افزایش یافته است . امسال ما مجبور به اعمال تحمیل محدودیت های بر روی رشدمان داشتیم . این روزنامه بخش ورزشی دارد که بما اجازه می دهد تا اطلاعاتی بیشتر در هر صفحه بگنجانیم ، که ما هر مقاله ای را بین 20 تا 24 صفحه محدود می کنیم و این کار به ما اجازه می دهد تا موضوعهای بیشتری را در بر بگیرد .
راهنمایی برای مرور به روزنامه مستقل دانش آموزی
محتوا
1- معرفی – رفتن به درون متن روزنامه
a ) روزنامه مستقل چیست ؟
b ) چرا دانش آموزان روزنامه مستقل انتشار می دهند ؟
c ) چطور روزنامه مستقل منتشر می شود ؟
2- آیا اولین پیشنهاد اصلاحی از روزنامه مستقل حمایت می کند ؟
a ) چطور اولین پیشنهاد اصلاحی برای مدارس بکار برد ؟
b ) آیا انواع مدارس مطرح می باشد ؟
3- حقوق قانونی خاص و مسئولیت های روزنامه
a ) در روزنامه چه چیزی می تواند شامل شود
1 ) آزادی کلی برای بحث موضوعهای مدرسه
2 ) تأثیر تبلیغات
3 ) موضوعهای افترا آمیز
4 ) نبودن مطالب خاص
5 ) مطالبی که مدارس را مضطرب می کند
6 ) هر چیزی که بتواند روزنامه را مشکل دار کند
b ) آیا مقامات مدرسه روزنامه را مرور و بررسی می کنند
1 ) هیأت قضایی که بخش مرور برتر را حذف می کند
2 ) هیأت قضای که سیاست های مدرسه را بررسی می کند
a ) سیاست انتشاراتی حمایتی غیر مدرسه معمولی
3 ) حقوق مربوطه برای دانش آموزان
a ) چطور مقامات و رؤسا باید تعیین هویت شوند ؟
1 ) انتشارات بی نام و نشان
2 ) افراد بی ادعا حامیان مدرسه
e ) آیا توزیع و کمک می تواند در مدرسه انجام شود
1 ) حق کلی برای کمک
2 ) چه چیز یک بخش کمکی و توزیعی را می سازد
3 ) یک محدودیت معقول ( زمان – مکان و روش ) چیست ؟
4 ) کمک مطالب مذهبی چیست ؟
معرفی – رفتن به درون این روزنامه
اگرچه روزنامه نگاران از نظر سنتی مهارتهائی کار ساز برای روزنمه های پشتیبانی شده مدرسه ای ، مجله ها و کتابهای سال به انتشارات مستقل یا مخفی در سالهای اخیر روی آورده اند . انواع انتخاب ها به دانش آموزان اجازه می دهد تا بهره بگیرند از بسیاری اولین آزادی های اصطلاحی اساسی . اما شاید این انتخابها برای دانش آموزان که از حقوق قانونی شان و مسئولیت شان نمی دانند دردسرزا می باشد .
یک روزنامه زیرزمینی یا مستقل چیست ؟
یک روزنامه زیرزمینی می تواند هر نوع انتشار غیر وابسته به مدرسه را شامل شود ، مثل گذشتگان خود در سالهای 1960 ، نشریات زیرزمینی می توانست از مئولان مدرسه و روشهای آن انتقاد کند و از زبان انتقادی و طعنه زننده و با مقالاتی بحث بر انگیز و حساس استفاده کند . آنها می توانند شامل هر چیزی مطالبی از دانش آموزان ابتدائی تا روزنامه کالج مستقل چاپ شدنی حرفه را می توانند از عکس و مطالب آنها استفاده کرد . دانش آموزان زیادی دارند از شبکه وب جهانی بمنظور انتشار نشریات پشتیبانی غیر مدرسه ای بهره ببرند . ویژه گی ممتاز این روزنامه مستقل این است که می تواند مطالبی غیر از مطالب مدرسه ای و دیگر شکلهای موضوعی در هر رشته ای را بوجود آورد .
حقیقت در مورد این نوع نشریات این است که شنونده و تولید کنندگان آن خود دانش آموزان هستند و خود آنها کل مطالب را می نویسند . صفحات نشریه شامل تفسیر های توأم با زمان صریح روی موضوعهای مربوط به مدرسه و همچنین سیاسی و اجتماعی مورد علاقه دانش آموزان و این نشریات اغلب به گروههای مدرسه توزیع می شود . اگرچه روزنامه های دانش آموزی در زمینه مدرسه توزیع شده شاید به عنوان نشریات زمینی اشاره شود ، تمرکز اولیه موضوعاتی در زمینه های مدرسه می باشد . دانش آموزانی که بوجود می آورند یا تولید می کنند نشریاتشان را غیر از مدرسه کلاً نمی توانند کنترل شوند یا تنبیه شود توسط مسئولان مدرسه شوند ، اگر چه مسئولان زیادی این موضوع را نمی دانند .
اصطلاح “ روزنامه زیرزمینی ” در این مقوله شامل نشریاتی غیر از روزنامه های رسمی می باشند . ارتباطات انتشارات با مدرسه از این حقیقت ناشی می شود که دانش آموزان اغلب هم تولید کننده و هم شنونده هستند . کلاً دانش آموزان تمام انتشارات را انجام می دهند . آن صفحات اغلب مضامین طعنه های صریح در مودر عناوین مربوط به مدرسه و همچنین روی علاقه های موضوعهای اجتماعی و سیاسی برای دانش آموزان می باشد و آن نشریه به گروههای مدرسه توزیع داده می شود . اگرچه روزنامه های دانش آموزی توزیع شده به گروههای مدرسه شاید به انتشارات این روزنامه اشاره شود ، دانش آموزان که تولید می کنند و یا انتشاراتی غیر از مدرسه توزیع می کنند کلاً نمی توانند کنترل شوند یا نمی توانند مقامات مدرسه را توبیخ کنند ، اگرچه مقامات زیادی این موضوع را نمی فهمند .
اصطلاع روزنامه مستقل شامل نشریاتی غیر از روزنامه ها می شود . همه قانون بحث شده در اینجا بصورت مجلات حمایتی غیر مدرسه سایت وب جهانی ، آگهی های روزنامه می باشد .
چرا دانش آموزان روزنامه مستقل منتشر می کنند ؟
دلایل زیادی برای انتشار این روزنامه وجود دارند . همه قوانین بحث شده اینجا در این مجله غیر انتفاعی انجام می شود ، یعنی شامل سایت شبکه جهانی – فیلدها می شود .
بعضی اوقات خود کارمند روزنامه در جواب برابر فشار مجریان اداری مطالبی می نویسد . در دبیرستان آرکانزاس در سال 1994 روزنامه نگاران دانش آموز یک روزنامه 4 ورقه ای چاپ و توزیع مطالبی غیر از مدرسه انتشار دادند . مثلاً دانش آموزان دبیرستان نیوجرسی در سال 1995 بعد از اینکه مشاورشان را رها کردند ، مدرسه از همکاری با او امتناع کرد شروع به نوشتن روزنامه مستقل شدند . روزنامه نگاران کالج در جورجیا این انتخاب سال 1993 که مقامات مدرسه از قرار دادن دو ستون از روزنامه امتناع کردند مطالبی انتقادی در این روزنامه قرار دادند .
اوقات دیگر ، دانش آموزان غیر وابسته با نشریه با پشتیبانی مدرسه شاید گزینه ای برای موضوع نشریه رسمی برای سانسور تهیه کنند . این موضوع موردی بود در دبیرستان کالیفرنیا در سال 1990 ، هنگامی که دانش آموزان یک نشریه زیرزمینی تهیه کردند البته بعد از اینکه مسئولان مدرسه نامه ای بخاطر انتقاد سردبیر از مدیر مدرسه انجام داد سانسور کردند .
دانش آموزان دیگر نشریات زیرزمینی را شروع کردند بخاطر اینکه آنها با محتویات نشریات یا پشتیبانی مدرسه ناراضی بودند . این نارضایتی در ایالت ایلونویز آمریکا در سال 1996 نشان داد هنگامی که چهار دانش آموز دبیرستان تصمیم گرفتند شروع به انشار نشریه شان کردند بعد از اینکه آنها از موضوع های تحمیلی از طرف مدرسه ناراحت شدند .
دلیل دیگر برای تهیه روزنامه زیرزمینی بخاطر پرهیز از فشار مسئولان مدرسه می باشد . بخاطر اینکه دو نفر از بخش روزنامه دانشجویی در دانشگاه ایلنویز مطالبشان را در آن نهادند ، آنها نیاز به آزادی برای مطالب مختلف بودند . نشریات بلون پشتیبانی مدرسه برای دانش آموزان یک دیدگاه مخالف بوجود می آورد و مقداری مطالب طعنه و کنایه بیشتری بکار می برند ولی در یک روزنامه پشتیبانی مدرسه آنها شاید بخاطر از دست دادن ارتباط و قطع بودجه کدام طعنه و کنایه بکار ببرند .
چطور یک روزنامه زیرزمینی منشر می شود ؟
معمولاً یک روزنامه زیرزمینی باید متکی به فعالیت ، زمان مسئولیت و افراد باشد بخاطر عدم حمایت مدرسه شان می باشد .
دانش آموزان باید حسی پیدا کنند تا مورد علاقه مردم برای موضوعهای روزنامه زیرزمینی باشد تا مردم هم سهمی در آن داشته باشند . اگرچه بعضی از مقالات توسط فقط یک نفر نوشته باشد ، احتمالاً چنین ترتیباتی یعنی کار بیشتر برای آن شخص شانس کمتر ادامه بیشتر از چند موضوع پتانسیل کم اعتبارتر با خواننده های روزنامه و اجرا .
چونکه بسیاری از مردم شاید قبلاً یکی از نشریات بپیوندند ، پیدا کردن افرادی که علاقمند به نوشتن و طرح برای بیان خودشان مشکل می باشد . اما اینکار در بیشتر مدارس شانسی برای ابراز عقیده بدون ارزیابی معلم بروی مسئولین مدرسه مؤثر واقع نمی شود .
قدم بعدی شامل توسعه واقعی محتوای روزنامه ، چونکه هیچ چارچوبی رسمی نمی باشد ، دانش آموزان باید زمانی پیدا کنند برای نوشتن مقالات و طراحی تصاویر در منزل در اوقات بعد از مدرسه .
بعضی اوقات این کار شاید چنین کار مطرح شود هنگامی که دانش آموزان بخواهند روی سیاست های بحث انگیز بخصوص مدرسه بیان کنند . اما دانش آموزانی که می خواهند موضوعهای چندتایی روی موضوعهای مختلف بوجود آورند نیاز دارند همام اقدامات فکر کردن درباره مقالات غیر از روزنامه دیگر بررسی کنند .
چاپ و بررسی همیشه نیازی می باشد اگر دانش آموزان بخواهند خواننده های یشان بخواهند ایده هایشان را بفهمند.
روزنامه های زیرزمینی که شامل فقط قطعات عقیده ای کم کارا و بیهوده می باشد شاید توجه و اعتبار کمتری نسبت به روزنامه مدرسه ای سانسور شده داشته باشد .
تولید واقعی و چاپ روزنامه زیرزمینی یک مانع بازدارنده دیگری را نشان می دهد . کامپیوترهای خانگی ، خدمات ماشین نویس ها در کتابخانه های عمومی و برنامه های انتشاراتی این امکان را بوجود آورده برای بسیاری از دانش آموزان بیشتر تا روزنامه های زیرزمینی با کیفت بالا با مقدار زمان کم و پول کم بوجود بیاورند پول پرداختی برای چاپ می تواند از منابع مختلف تهیه گردد . شاید دانش آموزان یا والدین یاری برای انتشار آن اقدام کنند . اعضای جامعه و پشتیبانان صحبت آزاد جوانان اگر از آنها خواسته شوند شاید دست کمکی جلو ببرند .
توزیع واقعی روزنامه زیرزمینی قدم نهائی در مرحله انتشار می باشد . بسیاری از ناشران این روزنامه احساس می کنند که توزع این روزنامه بدست دانش آموزان مدرسه کارائی بهتری نسبت به دادن دیگر افراد غیر مدرسه ای دارد .
نظری کوتاه به شماره 1 روزنامه
فهمیدن خطرات
مهم نیست که شما چقدر دقیق هستید یا چقدر قانون طرفدارتان می باشد ، دانش آموزان زیادی که این روزنامه ها را منتشر می کنند در مورد کارشان قابل کیفر می باشند . علاوه بر دریافت مظنونان بی شمار ، دانش آموزان اخراج شده اند ، 1- اولویت های فارغ التحصیلی رد شده است 2- امتناع از عضویت افتخارات اجتماعی 3- از دست دادن بورسیه های احتمالی دانشگاه 4- بجای رفتن به دبیرستان پیش دانشگاهی به مدارس انتخابی فرستاده می شوند . 5- حتی بخاطر نقششان در انتشار این نشریه زیرزمینی مواجه با بازداشت می شوند.
بعضی اوقات مسئولیت ها شاید از بین برده شود ، اما تا ماهها یا سالهای بعد اتفاق نمی افتد .
بهتر است خطراتی که شما دارید بعهده بگیرید و بدقت درباره آنچه منتشر می کنید را ارزیابی کنید . موارد درخواست های دادگاه در اخراج دانش آموزان برای نشریه زیرزمینی
1- انشتار یعنی بدون فارغ التحصیلی
2- روزنامه های زیرزمینی باعث تحریک بحث و جدل می شود .
3- مدرسه در استفاده سیاست های نادرست جلوگیری می کند .
آیا اولین اصلاحات از روزنامه زیرزمینی حمایت می کند
چطور اولین اصطلاحات در مدارس بکار برود ؟
گفته می شود که دانش آموزان از حقوق نهایی شان آزاد از سخن یابیان در درب ورودی مدرسه جدا نمی کنند .
مشخص شد که اولین حقوق بچه ها به وسعت حقوق بزرگسالان . مدارس نمی توانند مورد انتظار باشند تا مأموریت نوجوانان در حال تحصیل کامل کنند اگر اولین اصطلاحات آزادی نامحدود برای همه مهیا کند . همچنین بطور ضمنی شکلهای مختلف کارمندانشان بدون ارائه مدارک از طرف مدرسه تنبیه یا کیفر نمی بینند . واضح است که مجریان نیاز ندارند تا منتظر آشوب یا دعوا اتفاق بیافتد قبل از محدود کردن سخنرانی دانش آموزان اما مقامات مدرسه باید کی جو منطقی بوجود بیاورند .
آیا نوع مدرسه مهم است .
نوع مدرسه ای که دانش آموزان حضور پیدا می کنند روی حقوق آنها در روزنامه های زیرزمینی مؤثر باشد .
این مدارس معمولاً در خصوص توزیع روزنامه باید با استاندارد آزادی Tinker محدود می شوند . دانش آموزان در مدارس عمومی یا کالج ها بطور مشخص این حق کلی دارند که نشریات شان را در زمینه های مدرسه در طول روز مدرسه توزیع کنند .
متأسفانه مجریان مدرسه در مدارس خصوصی محدود به قانون استاندارد Tinker در خصوص سانسور انتشارات زیرزمینی دانش آموزانشان نیستند بخاطر اینکه لایحه اصلاحی فقط در مقابل سانسور مقامات ایالتی حمایت می کند .
سطح مدرسه می تواند اختلافی برای دادگاهها که با موارد روزنامه زیرزمینی دارند بسازند . بیشتر کمپ های دانشگاه بیشتر از دبیرستانها هستند ، احتمالات کمتری برای جدائی ها و دخالت ها مانند مانع کردن راه روها
ملاقات با مجریان می تواند از مشکلات جلوگیری کرد .
اگر چه مجریان بعضی اوقات باید سخت گیر باشند ، آنها معمولاً ترجیح می دهند تا وارد مبارزه با دانش آموزان دادخواهی شوند . به این علت است که چرا بحث انتشار نشریه تان برای آنها شاید شما را در مسیر طولانی کمک کند .
ابتدا، مجریان مدرسه می توانند بشما یک نسخه از سیاست های مدرسه غیر انتفاعی از مطالبی که شاید قادر سازد تا هرچیز که شما می خواهید انجام دهید بکار گیرد .
آنها می توانند هر سئوال کلی درباره محتوای بخش قبل از اینکه شما شروع کنید انجام دهید و بعداً ، و هر موضوع خاص و برنامه ریزی های مطرح شده توسط انتشار واقعی شما بحث کنید . گرفتن چنین اطلاعاتی از مجریان اغلب از دردسرهای بعدی جلوگیری کند .
حقوق قانونی مخصوص و روزنامه زیرزمینی
چه چیزی می تواند در روزنامه زیرزمینی شامل شود .
آزادی کلی برای بحث موضوعهای مدرسه
دانش آموزان بسیاری می خواهند روزنامه زیرزمینی بنویسند تا به مدرسه شان و موضوعهایی در خصوص آنها هوائی تازه بدهد و قانون اجازه نمی دهد تا دیگران بسادگی بدنبال یک چشم انداز خلاق و جالب برای نشان دادن استعدادهای هنرمندانه ادبی برای صحبت درباره سرگرمی ها یا موضوعهای مطلوب انجام می دهند .
چه آنها روی تصمیم های بحث برانگیز هیئت مدریه با بررسی موسیقی Goth توصیه کنند ، یک روزنامه نگار زیرزمینی کلاً نباید از هر عنوان خاصی پرهیز کند . در حقیقت ، اگر چه محتوای مشخص در روزنامه زیرزمینی می تواند منجر به مشکلاتی شود ، مقامات مدرسه کلاً از انتشار آن ممنوع می شوند ، بخاطر نظری که روی آن موضوع می کنید .
بعضی از عناوین مرتبط با مدرسه و بحث شده در روزنامه های زیرزمینی سالهای اخیر شامل خدمات مشاوره ای انتخاب دانش آموزی ، هدایت سیاسی ، برنامه های ورزشی ، نظامی در اردوگاهها و تحقیقات اجرائی دانش آموزان . دادگاههای ایالتی به بحث های مدرسه ای از این عناوین جدی احترام می گذارند و اجازه می دهد به دانش آموزان تا در مورد موضوعهای مهم در سنین جوانی اعتراض کنند .
عناوین دیگر در روزنامه های دانش آموزی شامل موضوعهای اجتماعی و سیاسی در مورد تفسیرها روی جنگ هسته ای ، اقتصاد آمریکا ، سوء استفاده های الکلی – مواد مخدر ، ممنوعیت عبور و مرور شبانه سالهای اخیر . این بحث های میان دانش آموزی خارج از کلاس با آنچه آنها تصمیم می گیرند دخالت نمی کند ، بلکه محیط مدرسه را غنی می سازد .
متأسفانه بسیاری از مقامات مدرسه که اهداف مورد نظر این تغییرها و یا احساس وحشت از این نشریه دارند اغل با این موضوعها نظر منفی نسبت به این نشریات پیدا نمی کنند .
تأثیر تبلیغات
اگر چه بسیاری از روزنامه های مستقل بوسیله امور خیریه کمکی دریافت می کنند ، اما این روزنامه می توانند با فروش تبلیغات بعنوان یک قسمتی برای بهبودی هزینه ها برای دفاع خودشان بر علیه تضاد جدید بعضی از مدارس فکر کنند که روزنامه مستقل شامل تبلیغات اعانه جمع کن بازرگانی ، مانند یک هدیه سوغاتی یا یک عدد پیتزا که بهتر است ممنوع یا حذف شود در زمینه های کاری مدرسه .
بیشتر ضمیمه کردن تبلیغات در خبرهای دانش آموزی را ممنوع نکردند . البته بیشتر روزنامه های با پشتیبانی مدرسه تبلیغات را منظور می کنند و بیشتر مدارس نمی توانند در مقابل یک نشریه برای کمک به مقام رسمی تفکیک کند . چونکه دادرسی عالی گفته است ، آزادی سخن و آزادی مطبوعات برای همه مهیا باید شود ، و نه فقط برای آنهائی که می توانند به راه خودشان بروند .
توسعه برنامه برای انتشارتان
اگر می خواهید یک نشریه خوب تولید کنید ، شما نیاز دارید درباره یک تعداد از تصمیمات مهم فکر کنید برای مثال هرچند وقت آن منتشر خواهد شد و چه کسی به محتویاتش می پردازد بر چه عناوینی شامل می شود و آیا آنها غیر از دورنمایش خواهد بود ؟ و دقیقاً کجا و چه موقع آن را توزیع کرد .
بعضی از برنامه هایتان شاید نهایتاً تغییر کند بخاطر علاقه های دانش آموزان یا سیاست های معتبر مدرسه ، اما شروع با اندیشه های خوب تعریف شده از آنچه که می خواهید انجام دهید خیلی بهتر است از رها کردن به امان خدا و یا با یک عنوان تحریکی شورع کنید . شما نباید نشریه تان را طوری مرتب کنید که ورقه های شوخی شروع شود .
انتشار معنی تبدیل یا درجه بندی را نمی دهد
چه چیزهائی در روزنامه مستقل نباید شامل شود
“ مطالب افترا آمیز یا هجوم آمیز ”
درست مثل هر روزنامه نگار دیگر ، نویسنده های روزنامه های مستقل باید دقت کنند آبروی مردم را بدون هدف خاص از بین ببرند .
در یک روزنامه مستقل ، مشکلات افترا آمیز شاید مطرح شود هنگامی که شما می خواهید جملات شخصی علیه مقامات مدرسه یا همکلاسی ها شامل شود .
شما می توانید این کارها را با تصاویر با کلمه انجام دهید و به افراد خاص با چیزهای منفی مانند مجرم بودن یا دروغگو بودن نسبت دهید . اگر چنین جملاتی مانند تهمت
اولا ًچهار عامل وجود دارند که شخص متهم باید ثابت کند تا یک ادعای اتهامی درستی انجام گرفته . ابتدا آن موضوع باید منتشر شود و به شخصی دیگر غیر از افراد آن روزنامه برای قضاوت آن مطلب قرار دهد . دوماً ، آن شخص مدعی باید بتواند ثابت کند که آن فرد اتهام زنند . تماماً از نظر قانونی درست بوده است . سوماً شاکی باید ثابت کند که آن جمله اتهامی آبرویش بعنوان یکی از اعضاء جامعه برده است . و چهارم بخش شکایت باید آن اشتباه و خطا را ثابت کند یا اینکه اتهام نسبت داده چیزی که آنها نباید انجام داده باشند یا چیزی که آنها انجام داده اند .
بعضی افراد باید ثابت کنند یک درجه زیادتر خطا از دیگران برای درست کردن افراد دادگاه باید ارتکاب واقعی را ثابت کنند .
مطالب گنگ و مبهم
بعضی روزنامه های زیرزمینی می کوشند تا جلب توجه کنند با جملات ناساز گوش و حرفهای درشت در صفحاتشان . البته قانون در بیشتر موارد از ذائقه های ضعیف ساده زشتی یا رنجش را محکوم نمی کند . کلاً فقط مطالب مورد هدف نادرست می تواند زشت نامیده شود .
روشهای مدرسه را بلافاصله بی اعتنا نباشند
یکی از سریعترین روشها برای خراب کردن جایگاهتان بعنوان یک روزنامه نگار مستقل همان ندیده گرفتن روشهای مدرسه می باشد .